Mediacje realnych konfliktów
Konflikty są naturalnym zjawiskiem i naturalną konsekwencją współpracy w Organizacji. Poszczególne siły/zespoły/osoby reprezentują różne interesy. Część z nich jest wspólna, część rozbieżna. Problemem bywa zarówno ich nazywanie, zaspokajanie, jak też ich ochrona, bez naruszania interesów partnerów. To nieuchronnie prowadzi do napięć, konfrontacji i wzajemnej niechęci podsycanej przypisywanymi sobie nieprawdziwymi intencjami. Ponieważ z wrogiem nie siada się do stołu, nastawienie takie uniemożliwia porozumienie i konstruktywne negocjacje. Uczestnicy sporów koncentrują się na pokonaniu drugiej strony i udowadnianiu swoich racji, a nie na współpracy.
Wspieramy procesy realnych negocjacji nastawionych na współpracę. Pomagamy zespołom nazywać, komunikować i uwzględniać we współpracy wzajemne interesy tak, aby każda ze stron czuła się uwzględniona i zrozumiana. “Wymuszamy” konstruktywną komunikację oraz definiowanie i szukanie rozwiązań realnych problemów między uczestnikami sporów. Diagnozujemy i podejmujemy realne konflikty.
Przeprowadzamy strony przez kryzys w stronę współpracy i wzajemnego zrozumienia.
Podejmujemy zarówno wyzwania negocjacji i mediacji pomiędzy zespołami, jak i poszczególnymi osobami w Organizacji.
Czym są mediacje realnych konfliktów ?
Mediacje są ustrukturalizowanym procesem angażującym i „wymuszającym” na stronach konfliktu przekraczanie impasu we współpracy, modyfikację destrukcyjnych sposobów wzajemnej komunikacji i wypracowanie oraz wdrożenie rozwiązań pojawiających się we współpracy problemów.
Dla kogo przeprowadzamy procesy mediacyjne?
Procesy mediacyjne prowadzimy na rzecz osób indywidualnych lub zespołów zaangażowanych w konflikt w danej organizacji.
Są to najczęściej:
- Członkowie zarządów i właściciele firm,
- Managerowie wyższego i niższego szczebla,
- Szefowie zantagonizowanych działów w firmie,
- Członkowie poszczególnych zespołów,
- Inne osoby zaangażowane we współpracę wewnętrzną w organizacji, którzy są stronami konfliktu.
Dokładną propozycję zawartości merytorycznej danego procesu mediacyjnego wraz z jego precyzyjnym harmonogramem przygotowujemy adekwatnie do specyficznych potrzeb i oczekiwań osób zamawiających, konkretnych sytuacji z życia zawodowego uczestników projektu, specyfiki i uwarunkowań danej organizacji czy zespołu.
Przy jego konstruowaniu korzystamy z dokładnej analizy powyższych oraz wieloletnim doświadczeniu własnym.
Podejmujemy się przygotowania i realizacji projektów jedynie gdy korespondują z naszymi kompetencjami oraz gdy jesteśmy przekonani, że nasze umiejętności i zasoby pozwolą nam na ich realizację.