Realne negocjacje pomiędzy kluczowymi siłami / działami w ogranizacji
Czym są realne negocjacje pomiędzy kluczowymi siłami/działami w organizacji?
To warsztat roboczy, realizowany z udziałem przedstawicieli kluczowych działów organizacji na bazie realnych interesów zaangażowanych we współpracę stron. Oparty jest on o realne sytuacje występujące w działalności operacyjnej kooperujących ze sobą osób .
Jego nadrzędną ideą jest dostarczenie uczestnikom okazji do komunikacji faktycznych, wzajemnych oczekiwań, informacji zwrotnych, preferowanych reguł codziennej współpracy, wypracowanie efektywnych zasad takiej współpracy oraz zawarcia kontraktów na ich wdrożenie wraz z precyzyjnym harmonogramem i przydzieleniem zadań wdrożeniowych konkretnym członkom zespołów.
Dla kogo przygotowujemy realne negocjacje pomiędzy kluczowymi siłami/działami w organizacji?
Projekty te realizujemy na zmówienie:
- Zarządów i właścicieli firm,
- HR managerów i HRBP,
- Managerów wyższego i średniego szczebla,
- Kierowników operacyjnych,
- Innych osób decyzyjnych w organizacjach.
Dedykowane są one usprawnianiu codziennej współpracy pomiędzy kluczowymi siłami w organizacji, zdefiniowaniu i wdrożeniu konstruktywnych reguł współpracy w firmie, zmniejszeniu ryzyka tworzenia destrukcyjnych napięć pomiędzy kooperującymi z sobą na co dzień przedstawicielami poszczególnych działów firmy.
Struktura warsztatu:
- Kluczowe narzędzia komunikacyjne, niezbędne do zastosowana w codziennej współpracy w obliczu pojawiających się naturalnie różnicy interesów i rozbieżności postrzegania celów przez osoby z poszczególnych działów firmy.
- Przedstawienie modelu konstruktywnego podejścia do rozwiązywania sytuacji spornych i konfliktowych w duchu negocjacji nastawionych na współpracę. Przykłady destrukcyjnych sposobów komunikacji w codziennej współpracy.
- Przedstawienie własnej diagnozy aktualnego stanu współpracy wewnętrznej pomiędzy kluczowymi działami firmy przez ich przedstawicielami.
- Zdefiniowanie i przedstawienie swojej własnej roli oraz oczekiwanej wizji, jaki dany dział ma pełnić w firmie.
- Zdobycie wiedzy na temat sposobu, w jaki postrzegają się nawzajem przedstawiciele działów firmy. Konstruktywne metody udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej (feedback) na temat sposobów wzajemnej współpracy, komunikacji i zachowań.
- Przedstawienie własnych oczekiwań w stosunku do osób z innych działów oraz zaangażowanych w nie interesów (poziom -2).
- Zdefiniowanie kluczowych problemów pojawiających się w wyniku komunikacji głównych interesów zaangażowanych we współpracę pomiędzy osobami z poszczególnych działów firmy.
- Rozpoczęcie pracy nad wypracowaniem efektywnych zasad wzajemnej współpracy oraz pożądanych zachowań, między kluczowymi działami firmy.
- Standard wciągania współpracowników do współpracy z pola prośby, z uwzględnieniem interesów obu stron.
- Konstruktywny sposób zawierania kontraktów ze współpracownikami, jako inwestycja w egzekwowanie wypracowanych standardów współpracy.
- Planowanie dalszych kroków w procesie wypracowywania zasad wzajemnej współpracy, podjęcie decyzji, wyznaczenie osób odpowiedzialnych za realizację, wdrożenie oraz terminów wdrożenia.