Kluczowe kompetencje kupca
Profesjonalna postawa kupiecka
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Czy można budować relacje z dostawcami dające satysfakcję z osiąganych celów biznesowych, nie wpadając w pułapkę ulegania im oraz nie uciekając się do zagrywek godzących w ich godność osobistą? Mamy na to parę sprawdzonych metod...
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- Osób występujących w roli kupującego w relacjach biznesowych z oferentami, dostawcami, handlowcami itp.
- Kupców chcących zwiększyć swój repertuar użytecznych zagrywek w negocjacjach z dostawcami.
- Osób odpowiedzialnych za procesy zakupowe w organizacji, które chcą umieć negocjować korzystne warunki handlowe.
- Kupców pragnących umiejętnie przekraczać potencjalne impasy w negocjacjach w duchu współpracy z dostawcą, key accountem itp.
Warsztat skoncentrowany jest na uczeniu i trenowaniu:
- Elastycznego podejścia do relacji handlowej z możliwością wyboru adekwatnej strategii do danej sytuacji kierując się kryterium opłacalności oraz stopniem zaspokojenia najważniejszych interesów.
- Zagrywek osłabiających pozycje i pewność siebie oferentów w celu stworzenia wygodniejszej relacji dla kupującego.
- Bardziej skutecznych metod radzenia sobie z oferentami, którzy stosują trudne zagrywki i są coraz lepiej przygotowani do sztuki negocjacji handlowych.
- Pomysłów na twórcze wychodzenie z impasów w negocjacjach w duchu partnerskiej współpracy.
- Radzenia sobie z trudnymi postawami silnych partnerów w rozmowach oraz przejawami negocjacji z pozycji monopolisty.
- Formułowania i uwzględniania wzajemnych interesów podczas negocjacji.
W PROGRAMIE:
- Sposoby budowania kontaktu i zdobywania informacji o handlowcu – oferencie.
- Sposoby skłaniania oferentów do wygodnych dla kupującego ustępstw.
- Specyfika GRY kupieckiej w relacjach biznesowych oraz możliwe pozycje negocjacyjne kupującego.
- Pułapki kupującego w pierwszym kontakcie z oferentem.
- Zagrywki oferentów w pierwszym kontakcie z kupcem.
- Wzmacnianie swojej pozycji negocjacyjnej poprzez kreowanie odpowiedniego wizerunku w oczach dostawcy. Kreowanie siebie na ważnego klienta.
- Przygotowanie do spotkania z oferentem.
- Proces przygotowania się do negocjacji z ważnym kontrahentem.
- Rozpoznawanie własnych obszarów podatności na manipulacje oferentów i handlowców.
- Wstępne „osłabianie” oferenta – debiuty kupieckie.
- Asertywność kupca.
- Interesy kupującego, o które warto zadbać podczas negocjacji.
- Wejście w negocjacje partnerskie jako pomysł na wychodzenie z impasu.
- Inteligencja emocjonalna w procesie negocjacji. Rozpoznawanie i uwzględnianie typu osobowości oferenta.
- Zagrywki mocnych dostawców w stosunku do kupców.
- Zachęcanie monopolisty do współpracy.
- Targowanie się w końcówce negocjacji.