Profesjonalna postawa kupiecka I – Kluczowe kompetencje kupca

Zajęcia koncentrują się na uczeniu i trenowaniu:

  • Elastycznego podejścia do relacji handlowej z możliwością wyboru adekwatnej strategii do danej sytuacji kierując się kryterium opłacalności oraz stopniem zaspokojenia najważniejszych interesów.
  • Zagrywek osłabiających pozycje i pewność siebie oferentów w celu stworzenia wygodniejszej relacji dla kupującego.
  • Bardziej skutecznych metod radzenia sobie z oferentami, którzy stosują trudne zagrywki i są coraz lepiej przygotowani do sztuki negocjacji handlowych.
  • Pomysłów na twórcze wychodzenie z impasów w negocjacjach w duchu partnerskiej współpracy.
  • Radzenia sobie z trudnymi postawami silnych partnerów w rozmowach oraz przejawami negocjacji z pozycji monopolisty.
  • Formułowania i uwzględniania wzajemnych interesów podczas negocjacji.

Tematyka zajęć:

  1. Sposoby budowania kontaktu i zdobywania informacji o handlowcu - oferencie.
  2. Sposoby skłaniania oferentów do wygodnych dla kupującego ustępstw.
  3. Wykład o filozofii i specyfice GRY kupieckiej.
  4. Pułapki kupującego w pierwszym kontakcie z oferentem.
  5. Zagrywki oferentów w pierwszym kontakcie z kupcem.
  6. Kreowanie siebie jako ważnego klienta.
  7. Przygotowanie do spotkania z oferentem.
  8. Rozpoznawanie własnych obszarów podatności na manipulacje kupujących.
  9. Wstępne "osłabianie" oferenta - debiuty kupieckie.
  10. Asertywność kupca.
  11. Interesy kupującego, o które warto zadbać podczas negocjacji.
  12. Wejście w negocjacje partnerskie jako pomysł na wychodzenie z impasu.
  13. Typy osobowości klienta.
  14. Zagrywki mocnych dostawców w stosunku do kupców.
  15. Zachęcanie monopolisty do współpracy.
  16. Targowanie się w końcówce negocjacji.

Comments are closed.