Psychologiczne Aspekty Zarządzania – Niezbędnik Managera

coach3

Kluczowe standardy zarządzania i motywowania podwładnych

Warsztaty te przeznaczone są dla:

  • Szefów szukających sposobów ograniczania swojego stresu oraz ryzyka wikłania się w trudne sytuacje z podwładnymi, poprzez stosowanie sprawdzonych „narzędzi” w „stałych fragmentach gry” w relacjach z nimi.
  • Managerów, którzy chcąc kształtować odpowiedzialne postawy u swoich podwładnych, gotowi są wziąć odpowiedzialność za rzetelne wywiązanie się ze swojej roli.
  • Szefów szukających skutecznych metod docierania do motywacji swoich podwładnych.
  • Doświadczonych szefów pragnących poszerzyć swoje spojrzenie na psychologiczne aspekty relacji szef-podwładny, jak również szefów wywodzących się z grupy dotychczasowych współpracowników oraz rozpoczynających swoją karierę zawodową w tej roli.

Tematyka:

  • Rozumienie i adekwatne wykorzystywanie specyfiki roli szefa w relacjach z podwładnymi
  • Sposoby czytelnej komunikacji z podwładnymi
  • Delegowanie zadań w obliczu oporu ze strony pracowników
  • Budowanie postaw odpowiedzialnych wobec wyzwań i pojawiających się problemów
  • Budowanie autorytetu w oparciu o wartości szefa
  • Obszary motywacji pracowników
  • Radzenie sobie z marudzeniem, "niedasizmem" i zjawiskiem "zatrucia" motywacji
  • Pozafinansowe karanie i nagradzanie
  • Wychodzenie z impasu w oparciu o rozumienie wspólnych interesów
  • Wciąganie do współpracy
  • Mediacje konfliktów

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • TERMINY:
    - Wiosna: Etap I 10-11.04.2017,     Etap II 8-9.05.2017
  • HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
    - Dzień I 10.00 – 13.30 i 15.00 – 19.00
    - Dzień II 9.00 – 13.00 i 14.00 – 16.00
  • MIEJSCE: ok. Warszawy lub Wrocławia (w zależności od preferencji uczestników)
  • CENA: 3000 pln netto za osobę za jeden dwudniowy etap,
  • 4 500 pln netto za osobę w przypadku uczestnictwa w dwóch dwudniowych etapach.
  • TRENERZY: Mikołaj Uzunow, Paweł Sutowicz

Program

Warsztat 1

1. Komunikacja – podstawowe narzędzia budowania dobrego kontaktu z podwładnym:

  • Odsłanianie intencji, emocji oraz interesów szefa – przeciwdziałanie destrukcyjnym projekcjom u podwładnych,
  • Trudne pytania – zdobywanie ważnych informacji o podwładnym oraz podejmowanie ważnych/trudnych tematów,
  • Aktywne słuchanie i słyszenie – rozpoznawanie i Parafraza interesów podwładnego, zapobieganie nieporozumieniom oraz otwieranie wielu możliwości do zaspokojenia potrzeb pracownika.

2.   Zarządzanie i kierowanie – szef jako zawód:

  • Istota roli szefa, pomiędzy koleżeństwem a dystansem – szanse, zagrożenia i pułapki w budowaniu relacji z podwładnymi,
  • Szef jako lider - destrukcyjne i konstruktywne sposoby działania managera w relacjach z podwładnymi,
  • Jakie zmiany własnego wizerunku musi przeprowadzić by wejść w nową rolę? Trudności wynikające z „wybicia się” z własnego grona – zespołu/pracowników.
  • Szef „z jajami”, „z ikrą” - Główne zadania, jakie ma do wykonania manager oraz warunki , które musi spełnić, aby maksymalnie wykorzystać swoje możliwości i potencjał stając się liderem w oczach pracowników.

3. Efektywne przekazywanie trudnych decyzji – szef w polu decyzji:

  • Pułapki i szanse w przekazywaniu trudnych komunikatów podwładnym,
  • Efektywne komunikowanie poleceń i wdrażanie trudnych decyzji z uwzględnieniem motywacji podwładnych,
  • Sposoby zarządzania ludźmi, dostosowywane do indywidualnych preferencji podwładnych, które zwiększające efektywność managera,
  • Zasady dotyczące skutecznego delegowania zadań oraz różnych metod przekazywania kompetencji zwiększając postawy odpowiedzialnego zaangażowania się w ich realizację po stronie podwładnych,
  • Zmniejszanie ryzyka wchodzenia w dyskusję i podważania zasadności trudnych decyzji szefa przez podwładnych.

4. Motywowanie pracowników – system wartości szefa, algorytmy egzekwowania i stosowania sankcji oraz doceniania podwładnych

  • Definiowanie i komunikowanie podwładnym swojego systemu wartości, kluczowych interesów oraz użytecznych dla szefa reguł współpracy z Zespołem,
  • Istotne czynniki, które mają wpływ na wzrost motywacji do działania oraz warunki, których spełnienie jest konieczne do maksymalnej motywacji pracowników,
  • Algorytmy stosowania sankcji i doceniania, pozwalające motywować podwładnych, budować ich odpowiedzialność oraz wzmacniać wizerunek szefa w oczach podwładnych.
  • Rozszerzenie listy możliwych sankcji i dolegliwości oraz nagród i sposobów doceniania w odniesieniu do wiedzy na temat specyficznych motywatorów podwładnych. Jak nie czuć się bezradnym w obliczu potrzeby negatywnych i pozytywnych reakcji szefa na zachowania pracowników?

 Warsztat 2

1. Szef w polu negocjacji.

  • Ćwiczenie używania algorytmu negocjacji WIN-WIN, który umożliwia wychodzenie z impasu w obliczu rozbieżnych stanowisk, wciąganie podwładnych i współpracowników do współpracy oraz szukanie rozwiązań problemów w duchu współpracy i kształtowania odpowiedzialnych postaw.
  • Pułapki oraz szanse w sposobach rozwiązywania codziennych sytuacji konfliktowych i rozbieżnymi interesami stron.

2. Szef w sytuacji prośby.

  • Jak rozmawiać z przełożonym, współpracownikami oraz podwładnymi, kiedy mogę ich jedynie o coś poprosić?
  • Ćwiczenie używania algorytmu od prośby do negocjacji, który wymusza postawę odpowiedzialności i zjednuje przełożonego do współpracy.

3. Radzenie sobie ze spadkiem motywacji w zespole.

  • Jak przeciwstawiać się osłabnięciu entuzjazmu u pracowników oraz mobilizować ich do działań w polu, na który mają wpływ ?
  • Algorytm radzenia sobie z narzekającymi i pracownikami i zjawiskiem „niedazsizmu” w Zespole.
  • Metody „odtruwania” i wzmacniania motywacji podwładnych oraz przeciwstawiania się destrukcyjnym przejawom osłabiania osób z Zespołu.

4. Szef w roli mediatora.

  • Jak rozwiązywać konflikty w zespole, „zmuszając” podwładnych do współpracy i odpowiedzialnej postawy?
  • Jak wykorzystywać twórczy potencjał konfliktów wspierając zachowania konstruktywne oraz postawę „nie zamiatania trudnych spraw pod dywan”?