Rozmowa oceniająca
Psychologiczne aspekty zarządzania
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Wierzymy, że rozmowa oceniająca może być inspirującym, rozwojowym doświadczeniem w duchu wspierania odpowiedzialnej postawy pracownika za realizację wyznaczonych celów i utrzymania jego wysokiej motywacji.
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- Szefów szukających sposobów ograniczania swojego stresu oraz ryzyka wikłania się w trudne sytuacje z podwładnymi, poprzez stosowanie sprawdzonych „narzędzi” podczas prowadzenia rozmów oceniających.
- Managerów, którzy chcąc kształtować odpowiedzialne postawy u swoich podwładnych, gotowi są wziąć odpowiedzialność za rzetelne wywiązanie się ze swojej roli w procesie oceny jakości ich pracy.
- Szefów szukających skutecznych metod docierania do motywacji swoich podwładnych podczas weryfikacji jakości i oceny ich pracy.
- Doświadczonych szefów pragnących poszerzyć swoje spojrzenie na psychologiczne aspekty relacji szef-podwładny, jak również szefów wywodzących się z grupy dotychczasowych współpracowników oraz rozpoczynających swoją karierę zawodową w tej roli.
Warsztat skoncentrowany jest na uczeniu i trenowaniu:
- Rozumienia specyfiki roli szefa w procesie rozwoju i weryfikacji kompetencji podwładnych.
- Rzetelnego przygotowywania się do prowadzenia rozmów oceniających.
- Definiowania i komunikowania precyzyjnych kryteriów oceny pracowników.
- Prowadzenia rozmów oceniających w duchu konstruktywnego dialogu z podwładnymi.
- Definiowania ewentualnych planów naprawczych i motywowania podwładnych do realizacji wyznaczanych im celów.
- Reagowania na trudne i destrukcyjne zachowania podwładnych podczas rozmów oceniających.
W programie:
Podstawowe narzędzia managera, niezbędne podczas prowadzenia rozmów oceniających:
- Odsłanianie intencji oraz interesów szefa
- Algorytm decyzji
- Informacja zwrotna
- Zamiana oceny na opinię
Przygotowanie do rozmów
- Ujawnienie intencji szefa
- Nazwanie celu oraz ważnych interesów szefa dotyczących ocen pracowników
- Przedstawienie przebiegu rozmowy oceniającej oraz związanych z nią zadań dla podwładnych
Prowadzenie rozmowy oceniającej
- Czas i miejsce spotkania
- Intencje szefa i cel oceny
- Ogólna informacja zwrotna
Przedstawienie konkretnych ocen w poszczególnych kategoriach.
Samoocena pracownika w poszczególnych kategoriach.
Wyjaśnienie istotnych różnic w ocenie szefa i samoocenie podwładnego.
Algorytm działania managera na zaskakujące i trudne reakcje ocenianego pracownika.