Wypracowywanie reguł wzajemnej współpracy wewnątrz danego Działu / Zespołu
Czym jest wypracowywanie reguł wzajemnej współpracy wewnątrz danego Działu / Zespołu?
To warsztat roboczy, realizowany z udziałem osób z danego zespołu, dedykowany uwzględnianiu ich rzeczywistych interesów zaangażowanych w codzienną współpracę. Oparty jest on o realne sytuacje występujące w ich działalności operacyjnej.
Jego nadrzędną ideą jest dostarczenie uczestnikom okazji do komunikacji faktycznych, wzajemnych oczekiwań, informacji zwrotnych, preferowanych reguł codziennej współpracy, wypracowanie efektywnych zasad takiej współpracy oraz zawarcia kontraktów na ich wdrożenie wraz z precyzyjnym harmonogramem i przydzieleniem zadań wdrożeniowych konkretnym członkom zespołu.
Dla kogo przygotowujemy projekt?
Projekt wypracowywania reguł wzajemnej współpracy wewnątrz danego Działu/Zespołu przygotowujemy na zlecenie:
- Zarządów i właścicieli firm
- HR managerów i HRBP
- Managerów wyższego i średniego szczebla
- Kierowników operacyjnych
- Innych osób decyzyjnych w Organizacjach.
Dedykowany jest on usprawnianiu codziennej współpracy wewnątrz danego zespołu w Organizacji, zdefiniowaniu i wdrożeniu konstruktywnych reguł codziennej współpracy, zmniejszeniu ryzyka tworzenia destrukcyjnych napięć pomiędzy członkami zespołu.
Struktura warsztatu:
- Kluczowe narzędzia komunikacyjne, niezbędne do zastosowana w codziennej współpracy w obliczu pojawiających się naturalnie różnicy interesów i rozbieżności postrzegania celów przez poszczególnych członków zespołu.
- Przedstawienie modelu konstruktywnego podejścia do rozwiązywania sytuacji spornych i konfliktowych w duchu negocjacji nastawionych na współpracę. Przykłady destrukcyjnych sposobów komunikacji w codziennej współpracy.
- Przedstawienie przez szefa własnej diagnozy aktualnego stanu współpracy wewnątrz działu.
- Konstruktywne metody udzielania pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej (feedback) na temat sposobów wzajemnej współpracy, komunikacji i zachowań.
- Przedstawienie własnych oczekiwań w stosunku do osób z innych działów oraz zaangażowanych w nie interesów (poziom -2).
- Zdefiniowanie kluczowych problemów pojawiających się w wyniku komunikacji głównych interesów zaangażowanych we współpracę pomiędzy osobami z danego działu.
- Rozpoczęcie pracy nad wypracowaniem efektywnych zasad wzajemnej współpracy oraz pożądanych zachowań, pomiędzy osobami z danego działu.
- Standard wciągania współpracowników do współpracy z pola prośby, z uwzględnieniem interesów obu stron.
- Konstruktywny sposób zawierania kontraktów ze współpracownikami, jako inwestycja w egzekwowanie wypracowanych standardów współpracy.
- Planowanie dalszych kroków w procesie wypracowywania zasad wzajemnej współpracy, podjęcie decyzji, wyznaczenie osób odpowiedzialnych za realizację, wdrożenie oraz terminów wdrożenia.