Zarządzanie zespołem projektowym oraz praca zespołowa wewnątrz organizacji
Psychologiczne aspekty zarządzania
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Nawet bez posiadania formalnej władzy można skutecznie inspirować i zarządzać zespołem projektowym mając za sobą jego wsparcie oraz efektywnie przekraczać typowe w takiej współpracy trudności.
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- Managerów i liderów projektów szukających sposobów ograniczania swojego stresu oraz ryzyka wikłania się w trudne sytuacje z członkami zespołów projektowych, mimo braku wyraźnych zależności służbowych.
- Szefów projektów, którzy chcąc kształtować odpowiedzialne postawy u członków zespołów, gotowi są wziąć odpowiedzialność za rzetelne wywiązanie się ze swojej roli poprzez stosowanie sprawdzonych „narzędzi” w „stałych fragmentach gry” w relacjach z nimi.
- Szefów projektów i zespołów projektowych szukających skutecznych metod docierania do motywacji osób uczestniczących w projekcie.
- Managerów i szefów projektów wywodzących się z grupy dotychczasowych współpracowników oraz rozpoczynających swoją karierę zawodową w tej roli.
- Doświadczonych szefów pragnących poszerzyć swoje spojrzenie na psychologiczne aspekty relacji szef-podwładny pracując z zespołem projektowym.
Tematyka:
- Kluczowe „narzędzia” komunikacyjne
- Wzajemne interesy zaangażowane w realizację zadań w Firmie,
- Sytuacje konfliktowe w realizacji projektów,
- Zasady współpracy w projekcie,
- Zawieranie kontraktów
- Informacje zwrotne
- Komunikowanie decyzji,
- Wychodzenie z impasu,
- Asertywność we współpracy,
- Typy osobowości partnerów,
- Negocjowanie z przełożonymi.
W programie:
- Korzystanie z „narzędzi” komunikacyjnych tak, aby budować bardziej satysfakcjonujące relacje ze współpracownikami,
- Nazywanie własnych interesów oraz rozpoznawania motywacji partnerów zaangażowanych w realizację zadań w Firmie,
- Traktowanie sytuacji konfliktowych jako szansy na rozwiązywanie sporów w duchu wzajemnego zrozumienia oraz uwzględniania interesów obu stron,
- Formułowanie ważnych dla siebie zasad współpracy, komunikowanie ich współpracownikom oraz zawieranie z nimi kontraktu, co do reguł gry we wzajemnej współpracy mimo braku wyraźnych zależności służbowych,
- Przekazywanie informacji zwrotnych współpracownikom, komunikowanie możliwych wyrazów docenienia oraz ewentualnych sankcji, komunikowanie trudnych decyzji,
- Wychodzenie z impasu podczas negocjacji lub powstałych sporów w ramach działań z partnerami w pracy,
- Asertywne przeciwstawianie się naciskom oraz manipulacjom, korzystając z wypracowanych standardów reagowania na trudne zachowania partnerów,
- Rozpoznawanie oraz uwzględnianie podświadomych potrzeb oraz typów osobowości partnerów, dbając o większy poziom satysfakcji we współpracy,
- Rozmawianie i negocjowanie z własnymi przełożonymi tak, aby wciągać ich do współpracy, uwzględniając ich możliwe opory oraz ważne interesy.