Czym jest Akademia Managera i Lidera Coach.pl?
  • Cykl 13 (2-dniowych) warsztatów budujących i doskonalących kluczowe kompetencje zarządzania i przywództwa, przygotowujących do pełnienia funkcji szefa i prowadzenia zespołu podwładnych,
  • Program budowania i doskonalenia praktycznych umiejętności zarządzania i prowadzenia zespołu podwładnych,
  • Praktyczny program koncentrujący się na budowaniu i doskonaleniu psychologicznych aspektów relacji szef – podwładni,
  • Cykl warsztatów dostarczających konkretne standardy, umiejętności i narzędzia do stosowania w praktyce zarządzania i przewodzenia zespołom w firmie/organizacji,
  • Trening poszczególnych umiejętności w oparciu o sytuacje z realnego życia zawodowego managerów z wykorzystaniem wypracowanych modeli działania w najtrudniejszych momentach pracy,
  • Maksimum doświadczeń i praktyki opartej/osadzonej w rzeczywistości biznesowej i codziennych wyzwaniach zawodowych szefów różnych firm.

Dla kogo jest Akademia Managera i Lidera Coach.pl?

Dla wszystkich obecnych i przyszłych szefów, dla których wysoka jakość zarządzania zespołami/podwładnymi jest wyzwaniem i celem.

Z zawartych w programie Akademii propozycji merytorycznych korzystać mogą zarówno doświadczenia managerowie, pragnący doskonalić jakość swoich relacji z podwładnymi oraz efektywność swoim metod zarządzania, jak i osoby rozpoczynające piękną i trudną „przygodę” pracy w zawodzie szefa.

Korzyści dla uczestnika:
  • Zwiększenie świadomości kluczowych aspektów skutecznego zarządzania i przywództwa,
  • Nabycie realnych umiejętności stosowania w praktyce najważniejszych „narzędzi” efektywnego managera i lidera,
  • Zwiększenie możliwości i umiejętności nazywania oraz komunikowania własnych interesów zaangażowanych we współpracę z podwładnymi,
  • Zwiększenie samoświadomości własnych interesów, emocji, stylów reagowania, potencjału i ograniczeń w roli szefa,
  • Zwiększenie świadomości kluczowych źródeł motywacji swoich podwładnych oraz adekwatnych sposobów uwzględniania ich w codziennej współpracy,
  • Zwiększenie motywacji własnej oraz podwładnych we współpracy z szefem,
  • Zmniejszenie poziomu stresu związanego z radzeniem sobie z typowymi wyzwaniami i trudnymi sytuacjami w relacjach z podwładnymi,
  • Zwiększenie efektywności budowania, podtrzymywania oraz rozwijania satysfakcjonujących oraz efektywnych relacji z podwładnymi, współpracownikami oraz przełożonymi w pracy,
  • Zmniejszenie potencjalnych tendencji „odśrodkowych” wśród zespołu podwładnych, zmniejszenie ryzyka rotacji pracowników,
  • Zwiększenie satysfakcji z pracy w roli szefa i lidera zespołu,
  • Nabycie umiejętności radzenia sobie z typowymi, trudnymi zachowaniami, reakcjami oraz sytuacjami w relacjach z podwładnymi,
  • Nabycie umiejętności budowania, zarządzania i współpracy z zespołem,
  • Zwiększenie własnej inteligencji emocjonalnej oraz umiejętności stosowania jej w codziennej praktyce w relacjach z podwładnymi,
  • Zwiększenie umiejętności oraz możliwości realizacji ważnych dla szefa celów oraz jego wizji we współpracy z zespołem,
  • Nabycie umiejętności aktywnego doskonalenia standardów jakościowych w pracy podwładnych oraz rozwijania ich kompetencji w drodze coachingu,
  • Wzmocnienie swojej pozycji w oczach podwładnych, jako dojrzałego managera i lidera („szefa z klasą” oraz „szefa z jajami”),
  • Umiejętność efektywnej współpracy i skutecznego zarządzania pracownikami pokolenia Y.
W programie:
1 Warsztat – Rola szefa, wizja, obszary współpracy z podwładnymi
  • Rola szefa. Wyzwania, oczekiwania, zagrożenia, specyfika, możliwy potencjał oraz pułapki. Waga jakości zarządzania w kontekście wyzwań współczesnego rynku, oczekiwań pracowników, pracodawców, zmieniających się okoliczności biznesowych i wyzwań pokoleniowych. Waga rozwijania, doskonalenia i stosowania w praktyce inteligencji emocjonalnej oraz psychologicznych aspektów zarządzania przez szefa.
  • Wizja szefa. Definiowanie oraz czytelne komunikowanie swojej własnej wizji (zespołu, biznesu, siebie) podwładnym, wciąganie podwładnych do współtworzenia tej wizji (komunikowanie celu i sensu działania we współpracy z szefem).
  • Świadomość obszaru współpracy. Diagnozowanie, konstruktywne i efektywne działanie w możliwych trzech obszarach współpracy z podwładnymi : Decyzji – Negocjacji – Prośby.
2 Warsztat – Obejmowanie roli szefa w zespole, dojrzała komunikacja
  • Obejmowanie roli szefa w zespole (nowy szef, dotychczasowy współpracownik/kolega w nowej roli szefa). Definiowanie swojej nowej roli w zespole, jako szefa. Budowanie adekwatnej do niej, dojrzałej relacji z podwładnymi rozumiejąc istotę roli szefa i wynikające z niej konsekwencje dla jakości wzajemnej współpracy z podwładnymi. Sposoby unikania typowych pułapek w relacji z podwładnymi w roli szefa.
  • Dojrzała komunikacja. Efektywne stosowanie konstruktywnych sposobów komunikacji w oparciu o założenia Analizy Transakcyjnej i trzy stany Ego (Rodzic – Dorosły – Dziecko). Budowanie i wdrażanie konstruktywnych sposobów komunikacji wewnątrz zespołów, szczególnie w sytuacjach podwyższonego stresu.
3 Warsztat – Kontrakt z przełożonymi, kontrakt z podwładnymi, system wartości i reguły współpracy szefa
  • Zakres kompetencji, decyzyjności i swoboda działania szefa. Definiowanie współpracy z przełożonymi. Aktywne kształtowanie swojego zakresu kompetencji oraz decyzyjności wraz z pożądanymi sposobami kooperacji i komunikacji z przełożonymi. Zawieranie kontraktów z przełożonymi na zakres, formę i swobodę działania szefa.
  • Zawieranie kontraktów w pozycji Dorosły – Dorosły. Zawieranie czytelnych kontraktów z podwładnymi na formę, zakres współpracy, oczekiwany sposób realizacji ich zadań, wzajemnej komunikacji itp. Budowanie i rozwijanie dorosłej i odpowiedzialnej postawy podwładnych do powierzanych im obowiązków i oczekiwanych sposobów współpracy.
  • Reguły gry, zasady współpracy. Definiowanie i czytelne komunikowanie oczekiwanych przez szefa reguł współpracy z podwładnymi i wewnątrz zespołu niezbędnych w urzeczywistnieniu jego wizji. Definiowanie i komunikowanie najważniejszych interesów szefa zaangażowanych w reguły współpracy z podwładnymi.
4 Warsztat – zarządzanie przez cele, monitorowanie stopnia realizacji zadań, feedback, docenianie i stosowanie sankcji
  • Zarządzanie przez cele. Definiowanie i komunikowanie celów podwładnym oraz stymulowanie ich do podejmowania adekwatnych działań w celu ich realizacji, definiowanie potencjalnych zagrożeń e realizacji celów oraz sposobów radzenia sobie z nimi.
  • Monitorowanie stopnia realizacji zadań. Podejmowanie działań korygujących i gwarantujących realizację wyznaczonych podwładnym zadań.
  • Konstruktywny feedback, wyrazy docenienia i sankcje. Efektywne sposoby budowania i wpływania na motywację podwładnych. Konstruktywne sposoby udzielania informacji zwrotnej pozytywnej i negatywnej (feedback). Budowanie i rozszerzanie własnej puli wyrazów docenienia i potencjalnych sankcji.
5 Warsztat – rekrutacja, radzenie sobie ze spadkiem motywacji i marudzeniem podwładnych
  • Rekrutacja pracowników. Proces efektywnej rekrutacji właściwych pracowników do zespołu.
  • Szef w obliczu marudzenia,” niedasizmu” i spadku motywacji podwładnych. Radzenie sobie z przejawami niechęci do brania odpowiedzialności za rozwiązywanie pojawiających się problemów. Efektywne sposoby wspierania umiejętności definiowania i rozwiązywania problemów podwładnych w codziennej współpracy.
6 Warsztat – Szef w roli coacha, coachingowy styl zarządzania
  • Szef w roli coacha, coachingowy styl zarządzania. Aktywne budowanie i doskonalenie rozwoju kompetencji podwładnych w formie coachingu. Coachingowy model zarządzania, aktywne podnoszenie jakości pracy podwładnych oraz budowanie postaw odpowiedzialności za własny rozwój w zespole podwładnych. Budowanie, doskonalenie oraz dbałość o stosowanie w praktyce pożądanych standardów jakościowych w pracy podwładnych.
7 Warsztat – Szef wobec zespołu podwładnych
  • Szef wobec zespołu podwładnych. Budowanie, zarządzanie zespołem, rozumienie i konstruktywne wykorzystywanie dynamiki procesu grupowego, ról i faz rozwoju zespołu we współpracy z nim.
8 Warsztat – Ocena pracownicza i assessment center, szef w roli mediatora.
  • Ocena pracownicza i assessment center. Planowanie ścieżek rozwoju poszczególnych kompetencji podwładnych, monitorowanie procesu realizacji przez nich poszczególnych celów i zadań, udzielanie systematycznego, konstruktywnego feedbacku (pozytywnego i negatywnego), w odniesieniu do jakości realizowanych przez nich zadań.
  • Szef w roli mediatora. Mediacje konfliktów. Efektywne sposoby reagowania na sytuacje konfliktowe i rozwiązywanie napięć pomiędzy pracownikami w konstruktywny sposób.
9 Warsztat – Proces poznawania podwładnych, inspirowanie zespołu i poszczególnych pracowników
  • Poznawanie podwładnych. Zdobywanie wiedzy o podwładnych, ich źródłach motywacji, osobistych preferencjach, obawach, planach itp. Rozpoznawanie kluczowych typów osobowości podwładnych oraz dynamiki ich procesów decyzyjnych w oparciu o meta programy NLP. Budowanie i doskonalenie umiejętności dostosowywania sposobów motywowania i zarządzania podwładnymi adekwatnie do ich indywidualnych preferencji i cech osobowości.
  • Inspirowanie zespołu i poszczególnych pracowników. Budowanie i doskonalenie umiejętności inspirowania podwładnych w oparciu o wiedzę o ich indywidualnych preferencjach. Aktywne wciąganie ich w kreowanie wizji rozwoju własnego oraz zespołu, w którym pracują. Wzmacnianie wewnętrznych źródeł motywacji podwładnych i postaw brania odpowiedzialności za realizację własnych wizji.
10 Warsztat – Odpowiedzialność za zespół w organizacji, proces sukcesji, rozwój osobisty szefa
  • Szef jako twarz zarządu i własnego zespołu. Odpowiedzialność szefa za podejmowane i komunikowane zespołowi decyzje managementu. Sposoby reprezentowania, ochrony i dbania o interesy zespołu przez szefa na forum firmy i we współpracy z innymi zespołami.
  • Proces sukcesji. Planowanie i realizowanie procesu sukcesji przez szefa. Przygotowywanie sukcesorów do przyszłego kontynuowania realizowanej przez szefa wizji rozwoju organizacji bez narażania na szwank jakości i ciągłości procesów.
  • Rozwój osobisty szefa. Planowanie i podejmowanie nowych inicjatyw rozwojowo-edukacyjnych przez szefa, wymuszających nabywanie nowych kompetencji i doskonalenie posiadanych. Podejmowanie nowych wyzwań i wychodzenie szefa z własnej strefy komfortu, jako podstawa do egzekwowania podobnych postaw u podwładnych.
11 Warsztat – Zarządzanie zmianą, wystąpienia publiczne, prowadzenie zebrań
  • Zarządzanie zmianą. Przygotowywanie, komunikowanie i przeprowadzanie procesów zmiany w obrębie firmy, poszczególnych zespołów, przestrzeni zawodowej poszczególnych osób z zespołu. Zmniejszanie ryzyka rozwoju procesów destrukcyjnie wpływających na motywację i efektywność pracy podwładnych w obliczu nieuchronnych zmian.
  • Wystąpienia publiczne oraz prowadzenie zebrań zespołu. Budowanie i doskonalenie umiejętności radzenia sobie z wystąpieniami publicznymi, przygotowywaniem i prowadzeniem prezentacji, spotkaniami z dużym audytorium. Sposoby radzenia sobie z tremą oraz typowymi trudnościami w relacji z grupą odbiorców podczas publicznych wystąpień.
12 Warsztat – Radzenie sobie ze stresem, asertywność szefa, wciąganie do współpracy z pola prośby
  • Radzenie sobie ze stresem. Konstruktywne sposoby radzenia sobie z typowymi przejawami napięcia i stresu w tej roli zawodowej.
  • Asertywność szefa. Kluczowe standardy dbania i chronienia interesów szefa w relacji z podwładnymi. Konstruktywne standardy odmowy, stawiania granic, ustalania warunków w drodze targowania się, komunikowania własnych oczekiwań itp.
  • Wciąganie podwładnych do współpracy. Sposoby konstruktywnego i efektywnego wciągania podwładnych do współpracy w obliczu oporu z ich strony.
13 Warsztat
  • „Egzamin”
Warunki organizacyjne:
  • Terminy: Sobota – Niedziela  ( precyzyjne daty do ustalenia z uczestnikami) 
  • Częstotliwość co 4 – 6 tygodni, 1 rok (np. wrzesień – wrzesień)
  • Koszt 18000 PLN netto za 1 uczestnika (13 x 1500 PLN netto za 2 dniowy warsztat)
  • Osobno wyżywienie i nocleg.
  • Miejsce : Wrocław
  • Grupa od 8 – 16 osób
Mikołaj Uzunow

Wyjątkowa formuła pracy warsztatowej w stałej grupie managerów. Maksymalnie praktyczny cykl warsztatów, koncentrujących się na kluczowych wyzwaniach w pracy szefa wraz z trenowaniem użytecznych standardów zachowań. Esencja naszych wieloletnich doświadczeń ze współpracy z managerami wszystkich szczebli oraz niepowtarzalna dynamika pracy zespołu w jednym. Bardzo gorąco zapraszam!

Mikołaj Uzunow
Coach, CEO