Budowanie autorytetu, asertywność we współpracy i sprzedaż własnych idei w Organizacji
HR oraz HRBP w roli Lidera
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Istnieje czasem konieczność zadbania samemu o własną pozycję w organizacji, zakomunikowania partnerom i współpracownikom swoich interesów, poradzenia sobie z ich trudnymi zachowaniami, zaznaczenia swojego zdania, wyegzekwowania wywiązania się z ustaleń czy wciągnięcia przełożonych do współpracy. Samo życie. O tym, jak to robić z wyczuciem, klasą, asertywnie ale i z uwagą na innych - to treść tego warsztatu. Gorąco zapraszam!
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- HR Managerów i HRBP, dla których jest ważna umiejętność budowania partnerstwa z biznesem i utrzymywanie relacji poprzez budowanie autorytetu i zaufania wśród kadry kierowniczej firmy.
- Managerów, HR Managerów i HRBP stawiających na rozwój i doskonalenie swoich indywidualnych kompetencji miękkich, szczególnie w kontekście „sprzedawania” i realizowania własnych idei w organizacji.
- HR Managerów i HRBP chcących realizować swoją rolę wsparcia kadry menedżerskiej we wszelkich działaniach związanych z zarządzaniem ludźmi, pełnieniem roli przywódcy, rozwojem danego obszaru biznesowego.
- HR Managerów i HRBP , którzy pragną wzmocnienia swojej roli jako Partnera Wewnętrznego kadry kierowniczej firmy.
- Szefów, HR Managerów i HRBP, którzy chcą opanować w praktyce sztukę budowania własnego autorytetu i sprzedaży swoich idei w organizacji.
- Osób pragnących lepiej rozumieć specyfikę trudnego zawodu szefa w praktyce, szczególnie w kontekście budowania własnego autorytetu i sprzedaży swoich idei w organizacji.
Uczestnicy nabywają i doskonalą umiejętności:
- Definiowania, rozumienia i komunikowania własnych interesów zaangażowanych we współpracę z ważnymi osobami w firmie i zespole w kontekście specyficznych zadań do realizacji.
- Asertywnego reagowania na trudne i destrukcyjne zachowania współpracujących z nimi osób w Firmie (wywieranie presji, szantaż, ultimatum, szantaż emocjonalny itp.).
- Konstruktywnego załatwiania sytuacji reklamacyjnych ze strony współpracowników i partnerów biznesowych.
- Egzekwowania ustaleń oraz poleceń bez naruszania godności i „dóbr osobistych” pracowników i partnerów biznesowych.
- Wyrażania własnego zdania w formie konstruktywnych informacji zwrotnych, bez wpadania w pułapkę ocen, pouczania i dawania dobrych rad.
- Wciągania przełożonych, pracowników i partnerów biznesowych do współpracy mimo ich oporu, stosując algorytm prośby.
W PROGRAMIE:
Asertywność we wzajemnej współpracy
- Zebranie puli najtrudniejszych sytuacji, zachowań partnerów biznesowych, wymagających od HRBP reakcji asertywnych,
- Nabycie umiejętności chronienia własnych interesów i odmawiania ważnym partnerom we współpracy bez zwiększania ryzyka zepsucia relacji i wpadania w konflikt,
- Asertywna odmowa,
- Stawianie granic,
- Poszukiwanie krytyki,
- Zamiana oceny na opinię,
- „Zamglanie”.
Model konstruktywnego załatwiania sytuacji reklamacyjnych ze strony współpracowników i partnerów biznesowych
- Doskonalenie sposobu konstruktywnego przyjmowania i reagowania na uzasadnione i nieuzasadnione reklamacje z ich strony,
- Model reagowania w sytuacji reklamacyjnej.
Komunikowanie własnego, krytycznego zdania w formie konstruktywnych informacji zwrotnych, bez wpadania w pułapkę ocen, pouczania i dawania dobrych rad
- Doskonalenie umiejętności komunikowania własnego, krytycznego zdania w formie konstruktywnych informacji zwrotnych, bez wpadania w pułapkę ocen, pouczania i dawania dobrych rad.
Badanie potencjalnych potrzeb managerów i ich źródeł oporu w kontekście sprzedaży nowych idei HR-owych
- Zebranie typowych, trudnych reakcji wyrażających opór managerów na nowe, proponowane im rozwiązania HR,
- Nabycie i doskonalenie umiejętności badania potencjalnych potrzeb managerów i ich źródeł oporu w kontekście sprzedaży nowych idei HR-owych,
- Sposoby radzenia sobie z typowymi przejawami oporu ze strony managerów w obliczu prezentowania im nowych rozwiązań HR-owych,
- Nabycie i doskonalenie umiejętności definiowania przekazu cecha-korzyść, w kontekście sprzedaży nowych idei HR-owych.
Wciąganie do współpracy poprzez sprzedaż kluczowych procesów biznesowych
- Komunikowanie się z klientem wewnętrznym/managerem językiem korzyści w obliczu jego oporu,
- Opisywanie możliwych korzyści z proponowanych, nowych rozwiązań z wykorzystaniem zdobytej wiedzy o potencjalnych interesach managera,
- Nawiązanie do umiejętności uwzględniania inteligencji emocjonalnej (typologia NLP).