Efektywne rekrutacje
HR oraz HRBP w roli Rekrutera
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Wszyscy dobrze wiemy, jak trudnym bywa znalezienie i zrekrutowanie pożądanego pracownika oraz utrzymanie go na dłużej w organizacji. Od jakości procesu rekrutacyjnego, adekwatnej weryfikacji kompetencji kandydata, zrozumienia źródeł jego motywacji, zawarcia satysfakcjonującego obie strony kontraktu opartego na relacji Dorosły – Dorosły zależy bardzo wiele. Można to robić efektywnie i z klasą.
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- HR Managerów i HRBP, którzy chcą opanować w praktyce sztukę efektywnego rekrutowania pracowników.
- HR Managerów i HRBP, dla których jest ważna umiejętność budowania partnerstwa z biznesem i utrzymywanie relacji poprzez budowanie autorytetu i zaufania wśród kadry kierowniczej Firmy.
- HR Managerów i HRBP stawiających na rozwój i doskonalenie swoich indywidualnych kompetencji miękkich.
- HR Managerów i HRBP chcących realizować swoją rolę wsparcia kadry menedżerskiej we wszelkich działaniach związanych z zarządzaniem ludźmi, pełnieniem roli jako przywódcy, rozwojem danego obszaru biznesowego.
- HR Managerów i HRBP , którzy pragną wzmocnienia swojej roli jako Partnera Wewnętrznego kadry kierowniczej firmy.
- Osób wchodzących w rolę managera rekrutującego pracowników.
- Wszystkich, pragnących lepiej rozumieć specyfikę trudnego zawodu szefa w praktyce.
Uczestnicy nabywają i doskonalą umiejętności:
- Definiowania precyzyjnych oczekiwań co do preferowanych cech kandydatów.
- Budowania dobrego kontaktu i relacji z kandydatem, sprzyjającej konstruktywnej rekrutacji.
- Weryfikowania pożądanych cech u kandydata zarówno w formach biernych, jak i aktywnymi metodami.
- Rozpoznawania kluczowych cech osobowości kandydata i wykorzystywania ich w procesie rekrutacji.
- Zawierania kontraktów z rekrutowanymi z uwzględnieniem procesu negocjacji, w perspektywie gry handlowej.
- Radzenia sobie z oporem kandydatów oraz wywieraną przez nich presją na warunki zatrudnienia.
W PROGRAMIE:
- Podstawowe narzędzia budowania dobrego kontaktu z osobą rekrutowaną
- Odsłanianie siebie (nazywanie swoich intencji, interesów, emocji itp.),
- Zdobywanie informacji, zadawanie pytań (w tym tzw. trudnych),
- Aktywne słuchanie z wykorzystaniem parafrazy, rozpoznawanie i wyodrębnianie interesów osoby rekrutowanej.
- Definiowanie pożądanych cech kandydata pod kątem wymagań określonego stanowiska pracy. Sprowadzanie opisowych, pożądanych cech kandydata na operacyjny poziom konkretnych zachowań.
- Sposoby weryfikowania pożądanych cech u kandydata (CV, wywiad, referencje).
- Weryfikowanie stopnia reprezentacji pożądanych cech u kandydata w formie aktywnej (budowanie i przeprowadzanie psychodram z udziałem rekrutowanych).
- Budowanie precyzyjnej listy możliwych intencji do zadawanych kandydatom pytań, proponowanych rozwiązań, formy współpracy z rekrutowanym (praca w podgrupach, burza mózgów, trening w parach).
- Budowanie puli możliwych interesów kandydatów, do których odnosić się można podczas procesu rekrutacji (ze szczególnym uwzględnieniem korzyści wynikających ze współpracy b2b).
- Rozpoznawanie głównych typów osobowości kandydatów (programy informacyjne NLP), które warto uwzględniać w procesie przedstawiania oferty współpracy – ze szczególnym naciskiem na uwzględnianie programu Ja, Cele i Problemy.
- Budowanie spójnego przekazu proponowanej oferty współpracy kandydatom oraz dostosowywanie tego przekazu do możliwych interesów oraz typów ich osobowości.
- Model przeprowadzania rozmowy rekrutacyjnej w duchu rozpoznawania interesów rekrutowanego pod kątem możliwych form współpracy z Firmą. Trenowanie nazywania możliwych intencji, zadawania pytań na ważne z punktu widzenia Firmy tematy oraz klaryfikacji z użyciem parafrazy.
- Budowanie i trenowanie umiejętności negocjacyjnych oraz postawy asertywnej. Główne założenia gry handlowej i postawy kupieckiej podczas ustalania warunków współpracy. Trenowanie modelu targowania się, odmowy handlowej, szukania wyjścia z impasu, w duchu poszukiwania wspólnych interesów.
- Radzenie sobie z oporem kandydata, reagowanie na przejawy niechęci z jego strony do proponowanych form współpracy.
- Budowanie użytecznego planu/scenariusza rozmowy oraz puli niezbędnych informacji, potrzebnych w trakcie prowadzenia rozmów, spotkań i ustalania warunków współpracy z rekrutowanym.