Negocjacje - Wypracowywanie reguł wzajemnej współpracy
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Brak wiedzy o rzeczywistych motywach działania partnera, a w to miejsce tworzenie domysłów i własnych projekcji (najczęściej negatywnych) jest paliwem wszelkich konfliktów. W codziennej współpracy w organizacji doświadczamy wielu sytuacji konfliktowych. Niektóre z nich są wręcz "wpisane" w sposób funkcjonowania danego biznesu. O tym, jak tworzyć konstruktywne standardy komunikacji, jak negocjować, wciągać do współpracy, asertywnie radzić sobie z presją i manipulacją, wychodzić z impasów, używać języka korzyści w odniesieniu do rozpoznanego typu osobowości partnera w negocjacjach jest ten warsztat. Kompetencje przydatne zarówno w rzeczywistości biznesowej jak i prywatnej każdego z nas. Nie łatwe ale pasjonujące!
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- Szefów rozumiejących potrzebę budowania wysokich standardów komunikacyjnych w firmie.
- Osób odpowiedzialnych za kształtowanie dojrzałych postaw managerów poszczególnych działów i pracowników wobec nieuchronnych konfliktów w codziennej współpracy.
- Managerów i ich zespołów, dbających o zbudowanie i wdrożenie konstruktywnych standardów współpracy.
- Osób w Organizacji odpowiedzialnych za jakość rozwiązywania możliwych konfliktów w zespołach i pomiędzy nimi.
- Zarządzających , którzy chcą usprawniać sposoby komunikacji oraz rozwiązywania potencjalnych konfliktów w swoich zespołach i między nimi.
- Wszystkich, którzy chcą w praktyce umieć stosować konstruktywne metody negocjacji „wymuszające” współpracę.
Tematyka:
- „Narzędzia” komunikacyjne w praktyce.
- Proces przygotowywania się do negocjacji.
- Rozpoznawanie typu osobowości partnerów w negocjacjach.
- Stosowanie języka korzyści w procesie negocjacji.
- Definiowanie i komunikowanie własnych intencji i interesów zaangażowanych w współpracę.
- Wychodzenie z impasów i sytuacji konfliktowych w duchu partnerskiego porozumienia.
- Wciąganie do współpracy z pola prośby i decyzji.
- Asertywność w codziennej współpracy.
- Sztuka czynienia ustępstw.
W programie:
Kluczowe narzędzia komunikacyjne
- Odsłanianie intencji, emocji oraz interesów szefa – przeciwdziałanie destrukcyjnym projekcjom współpracowników,
- Trudne pytania – zdobywanie ważnych informacji o współpracownikach oraz podejmowanie ważnych/trudnych tematów,
- Aktywne słuchanie i słyszenie – rozpoznawanie i Parafraza interesów partnerów, zapobieganie nieporozumieniom oraz u otwieranie drogi do różnych sposobów zaspokajania potrzeb pracownika.
Możliwe strategie negocjacyjne vs. interesy zaangażowane we współpracę.
Negocjacje pozycyjne, stosowanie presji i wywieranie wpływu na partnera.
Model negocjacji nastawionych na współpracę.
Rozpoznawanie tylu osobowości partnera negocjacyjnego.
Umiejętne stosowanie języka korzyści partnera negocjacyjnego z uwzględnieniem jego typu osobowości.
Model wciągania partnera do współpracy wychodząc z pola Decyzji.
Model wciągania partnera do współpracy wychodząc z pola Prośby.
Model przygotowania do procesu negocjacji.
Sztuka czynienia ustępstw w drodze targowania się.
Asertywność we współpracy
- Sztuka odmawiania, bez tracenia możliwości dalszej, dobrej współpracy,
- Radzenie sobie z zachowaniami naruszającymi granice psychologiczne i strefę osobistą (stawianie granic),
- Zamiana oceny na opinię.