Negocjacje - Wypracowywanie reguł wzajemnej współpracy

  • 1 warsztat
  • Świadectwo ukończenia

Brak wiedzy o rzeczywistych motywach działania partnera, a w to miejsce tworzenie domysłów i własnych projekcji (najczęściej negatywnych) jest paliwem wszelkich konfliktów. W codziennej współpracy w organizacji doświadczamy wielu sytuacji konfliktowych. Niektóre z nich są wręcz "wpisane" w sposób funkcjonowania danego biznesu. O tym, jak tworzyć konstruktywne standardy komunikacji, jak negocjować, wciągać do współpracy, asertywnie radzić sobie z presją i manipulacją, wychodzić z impasów, używać języka korzyści w odniesieniu do rozpoznanego typu osobowości partnera w negocjacjach jest ten warsztat. Kompetencje przydatne zarówno w rzeczywistości biznesowej jak i prywatnej każdego z nas. Nie łatwe ale pasjonujące!

Mikołaj Uzunow
Coach, CEO

Warsztat ten przeznaczony jest dla:

  • Szefów rozumiejących potrzebę budowania wysokich standardów komunikacyjnych w firmie.
  • Osób odpowiedzialnych za kształtowanie dojrzałych postaw managerów poszczególnych działów i pracowników wobec nieuchronnych konfliktów w codziennej współpracy.
  • Managerów i ich zespołów, dbających o zbudowanie i wdrożenie konstruktywnych standardów współpracy.
  • Osób w Organizacji odpowiedzialnych za jakość rozwiązywania możliwych konfliktów w zespołach i pomiędzy nimi.
  • Zarządzających , którzy chcą usprawniać sposoby komunikacji oraz rozwiązywania potencjalnych konfliktów w swoich zespołach i między nimi.
  • Wszystkich, którzy chcą w praktyce umieć stosować konstruktywne metody negocjacji „wymuszające” współpracę.

Tematyka:

  • „Narzędzia” komunikacyjne w praktyce.
  • Proces przygotowywania się do negocjacji.
  • Rozpoznawanie typu osobowości partnerów w negocjacjach.
  • Stosowanie języka korzyści w procesie negocjacji.
  • Definiowanie i komunikowanie własnych intencji i interesów zaangażowanych w współpracę.
  • Wychodzenie z impasów i sytuacji konfliktowych w duchu partnerskiego porozumienia.
  • Wciąganie do współpracy z pola prośby i decyzji.
  • Asertywność w codziennej współpracy.
  • Sztuka czynienia ustępstw.
W programie:

Kluczowe narzędzia komunikacyjne

  • Odsłanianie intencji, emocji oraz interesów szefa – przeciwdziałanie destrukcyjnym projekcjom współpracowników,
  • Trudne pytania – zdobywanie ważnych informacji o współpracownikach oraz podejmowanie ważnych/trudnych tematów,
  • Aktywne słuchanie i słyszenie – rozpoznawanie i Parafraza interesów partnerów, zapobieganie nieporozumieniom oraz u otwieranie drogi do różnych sposobów zaspokajania potrzeb pracownika.

Możliwe strategie negocjacyjne vs. interesy zaangażowane we współpracę.

Negocjacje pozycyjne, stosowanie presji i wywieranie wpływu na partnera.

Model negocjacji nastawionych na współpracę.

Rozpoznawanie tylu osobowości partnera negocjacyjnego.

Umiejętne stosowanie języka korzyści partnera negocjacyjnego z uwzględnieniem jego typu osobowości.

Model wciągania partnera do współpracy wychodząc z pola Decyzji.

Model wciągania partnera do współpracy wychodząc z pola Prośby.

Model przygotowania do procesu negocjacji.

Sztuka czynienia ustępstw w drodze targowania się.

Asertywność we współpracy

  • Sztuka odmawiania, bez tracenia możliwości dalszej, dobrej współpracy,
  • Radzenie sobie z zachowaniami naruszającymi granice psychologiczne i strefę osobistą (stawianie granic),
  • Zamiana oceny na opinię.