Pozyskiwanie Klientów
Skuteczna sprzedaż
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- Osób zajmujących się sprzedażą i obsługa klientów w różnych branżach.
- Doradców handlowych i przedstawicieli chcących zwiększyć swoje szanse na skuteczne pozyskiwanie nowych klientów.
- Osób, które w procesie nawiązywania relacji z klientami chcą się wyróżnić z tła konkurencji oraz prezentować rzeczywistą „klasę” handlową.
- Handlowców i Przedstawicieli Handlowych, którzy napotykają na swojej drodze tzw. „trudnych” klientów.
- Pracowników Działów Sprzedaży chcących poszerzać swój wachlarz umiejętności handlowych.
- Wszystkich tych, którzy zarówno chcą rozpocząć pracę w zawodzie Handlowca, jak i tych, którzy czują, że dopada ich rutyna.
Warsztat skoncentrowany jest na uczeniu i trenowaniu:
- Budowania dobrego kontaktu z klientem.
- Rozpoznawania i uwzględniania rzeczywistych potrzeb klientów.
- Radzenia sobie z zastrzeżeniami ze strony klientów.
- Szybkiego rozpoznawania typu osobowości klienta i dopasowywania do niego sposobu prezentacji oferty oraz własnego stylu negocjacji.
- Twórczego reagowania na gry klientów na bazie indywidualnego potencjału.
- Budowania trwałej i długofalowej współpracy z klientem.
W programie:
Aktywne budowanie dobrego kontaktu z klientem, czyli „Jak się wyróżnić, zdobyć zaufanie i życzliwość klienta podczas obsługi?”
- Odsłanianie siebie – (zdolność do nazywania swoich intencji i interesów),
- Aktywne poznawanie partnera – („Trudne pytania” i sposoby ich zadawania),
Radzenie sobie z zastrzeżeniami i brakiem zainteresowania, czyli „Co robić, kiedy klient mówi NIE?”
- Powody wyrażania zastrzeżeń ze strony klienta,
- Docieranie do prawdziwych źródeł zastrzeżeń, interesów i potrzeb,
- Zwiększanie szans na nawiązanie współpracy w sytuacjach, kiedy klient mówi np.:
- …mam mało czasu (nie mam czasu)…
- …już współpracuję z innym dostawcą…
- …jesteście za drodzy…
- …co ja z tego będę miał…
W co grają z nami klienci? Krótki wykład ilustrowany przykładami. Jego celem jest rozpoznanie taktyk kupieckich klientów oraz poszukiwanie źródeł dystansu do trudnych zachowań klientów.
Typologia klienta, czyli „Co i jak mówić, żeby klient czuł się obsłużony indywidualnie podczas prezentacji oferty?” Prosta typologia pozwalająca stosunkowo łatwo i bez specjalnego przygotowania rozpoznać typ osobowości klienta.
Prezentowanie oferty językiem korzyści klienta. Umiejętność dostosowania prezentacji oferty do profilu klienta za pomocą prostych i sprawdzonych algorytmów działania tak, żeby nie zaburzyć kontaktu na poziomie podświadomym i dać klientowi jak największą satysfakcję.