Walka z rutyną handlową
Skuteczna sprzedaż
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- Osób zajmujących się sprzedażą i obsługa klientów w różnych branżach.
- Wszystkich tych, którzy zarówno chcą rozpocząć pracę w zawodzie handlowca jak i tych, którzy czują, że dopada ich rutyna.
- Doradców handlowych i przedstawicieli chcących zwiększyć swoje szanse na skuteczne pozyskiwanie nowych klientów w niestereotypowy sposób.
- Handlowców i Przedstawicieli Handlowych, którzy na swojej drodze napotykają tzw. „trudnych” klientów.
- Pracowników Działów Sprzedaży chcących poszerzać swój wachlarz zagrywek i reakcji handlowych w relacjach z klientami.
- Osób, które w procesie nawiązywania relacji z klientami i współpracy z nimi, chcą się wyróżnić z tła konkurencji oraz prezentować rzeczywistą „klasę” handlową.
Warsztat skoncentrowany jest na uczeniu i trenowaniu:
- Rozpoznawania w postawie przedstawicieli zachowań rutynowych, źle odbieranych przez klientów, stereotypowych i standardowych.
- Nowych sposobów obsługi oraz prowadzenia negocjacji z klientami tak, aby wyróżnić się z „tła” konkurencji.
- Niestandardowych sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach z klientami.
- Rozpoznawania i korzystania ze swojego indywidualnego potencjału w relacjach handlowych.
- Unikania znużenia, schematyczności i spadku motywacji do pracy w dłuższej perspektywie czasowej.
Tematyka zajęć:
Zasady gry handlowej i diagnoza zjawiska (podejścia rutynowego) oraz wynikające z niego negatywne konsekwencje w relacji z klientami, stereotypy wokół profesjonalnej postawy, zachowania rutynowe osłabiające pozycję przedstawiciela na tle konkurencji.
„Antyhandlowiec”– jak uruchamiać swój potencjał i korzystać z niego podczas niestandardowego sposobu obsługi. Doświadczenie przez uczestników możliwości korzystania ze swojego indywidualnego potencjału w kontaktach z klientami.
Konfrontacja wyobrażeń przedstawicieli z realnym odbiorem ich zachowań przez wybranych klientów.
„Rutyna w krzywym zwierciadle” – zebranie puli postaw i zachowań rutynowych, negatywnie odbieranych przez partnerów biznesowych.
Autodiagnoza – tworzenie indywidualnej listy zachowań podlegających rutynie, relacjach z klientami.
„Wizerunek rutyniarza” – tworzenie karykaturalnego wizerunku negatywnych cech przedstawiciela handlowego w relacji z ważnym klientem, Świadome zdystansowanie się do zachowań przyjmowanych niechętnie przez klientów i podlegających rutynie (poprzez doświadczenie ich oraz odgrywanie ich w przerysowanej formie).
Otwarcie wizyty. Nietypowe sposoby na rozpoczynanie wizyty u ważnego klienta. Trenowanie różnych, twórczych sposobów rozpoczynania wizyt u klienta oraz reagowania na najtrudniejsze jego zagrywki.
Praca z materiałami promocyjnymi – przygotowanie i prezentacje niestandardowych, niewerbalnych sposobów na przekazywanie treści marketingowych związanych z przekazem merytorycznym na temat oferowanych produktów/usług.
Twórcze podejście do trudnych sytuacji. Wymyślanie nowych, nie rutynowych zagrywek możliwych do zastosowania w relacji handlowej.
Prace indywidualne uczestników z wykorzystaniem zebranej puli niestandardowych reakcji na trudne zachowania klientów.
Planowanie konkretnych, indywidualnych zadań do podjęcia w życiu zawodowym uczestników w celu zwiększenia własnej elastyczności w kontaktach z klientami oraz odróżnienia się z tła działań konkurencji.