Zarządzanie konfliktem, konstruktywna komunikacja, mediacje
HR oraz HRBP w roli Mediatora
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Konflikty są zjawiskiem naturalnym, często wpisanym w istotę funkcjonowania Organizacji. Jednak od sposobu ich traktowania i zarządzania nimi, zależy jakość relacji wewnątrz zespołów oraz z partnerami biznesowymi. Od HR managerów i HRBP często oczekuje się w firmach inicjatywy w skutecznym "poradzeniu sobie" z pojawiającymi się konfliktami. Można zrobić naprawdę wiele, aby korzystając ze zdrowej dynamiki różnic interesów, unikać wpadania w pułapki wzajemnej destrukcji. O tym, jak to robić w praktyce jest ten warsztat. Zapraszam!
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- HR Managerów i HRBP, którzy chcą opanować w praktyce sztukę efektywnego zarządzania i radzenia sobie z nieuchronnymi konfliktami w organizacji.
- Osób wchodzących w rolę managera zmagającego się z codziennymi konfliktami w zespole.
- HR Managerów i HRBP, dla których jest ważna umiejętność budowania partnerstwa z biznesem i utrzymywanie relacji poprzez budowanie autorytetu i zaufania wśród kadry kierowniczej Firmy.
- HR Managerów i HRBP stawiających na rozwój i doskonalenie swoich indywidualnych kompetencji miękkich.
- HR Managerów i HRBP chcących realizować swoją rolę wsparcia kadry menedżerskiej we wszelkich działaniach związanych z zarządzaniem ludźmi, pełnieniem roli jako przywódcy, rozwojem danego obszaru biznesowego.
- HR Managerów i HRBP , którzy pragną wzmocnienia swojej roli jako Partnera Wewnętrznego kadry kierowniczej firmy.
- Wszystkich, pragnących lepiej rozumieć specyfikę trudnego zawodu szefa w praktyce.
Uczestnicy nabywają i doskonalą umiejętności:
- Korzystania z „narzędzi” komunikacyjnych tak, aby budować bardziej satysfakcjonujące relacje ze współpracownikami.
- Nazywania własnych interesów oraz rozpoznawania motywacji partnerów zaangażowanych w realizację zadań w firmie.
- Traktowania sytuacji konfliktowych jako szansy na rozwiązywanie sporów w duchu wzajemnego zrozumienia oraz uwzględniania interesów obu stron.
- Formułowania ważnych dla siebie zasad współpracy, komunikowania ich współpracownikom oraz zawierania z nimi kontraktu, co do reguł gry we wzajemnej współpracy mimo braku wyraźnych zależności służbowych.
- Przekazywania informacji zwrotnych współpracownikom, komunikowania możliwych wyrazów docenienia oraz ewentualnych sankcji, komunikowania trudnych decyzji.
- Wychodzenia z impasu podczas negocjacji lub powstałych sporów w ramach działań z partnerami w pracy.
- Konstruktywnego zarządzania konfliktem, mediacji w konflikcie,
- Rozpoznawania oraz uwzględniania podświadomych potrzeb oraz typów osobowości partnerów, dbając o większy poziom satysfakcji we współpracy.
W PROGRAMIE
Model negocjacji nastawionych na współpracę
- Typowe pułapki, możliwe strategie podejścia do konfliktu, sposoby formułowania problemu negocjacyjnego w obszarze interesów obu negocjujących stron.
Zapobieganie sytuacjom konfliktowym we wzajemnej współpracy z HRBP-ami i managerami
- Zawieranie kontraktu ze współpracownikami i managerami na formę współpracy,
- Definiowanie oraz przekazywanie kluczowych dla uczestników reguł współpracy z poszczególnymi pracownikami i partnerami biznesowymi ze szczególnym naciskiem na komunikowanie najważniejszych interesów, które chcą ochronić,
- Sposoby przekazywania informacji zwrotnej, stosowanie sankcji oraz docenianie współpracujących managerów w ramach danego projektu.
Konstruktywne metody zarządzania konfliktem. Wychodzenie z impasu/konfliktu we współpracy oraz w negocjacjach
- Model wciągania do współpracy w oparciu o definiowanie problemów oraz odnoszenie się do wzajemnych interesów obu stron (pokazywanie korzyści oraz możliwych zagrożeń dla partnera, szukanie rozwiązań uwzględniających perspektywę obu stron).
Inteligencja emocjonalna we wzajemnej współpracy
- Programy informacyjne NLP, rozpoznawanie typu partnera we współpracy, co robić i mówić, aby zjednywać osoby do współpracy nie zrażając ich do siebie.
Mediacje w konflikcie, HRBP w roli mediatora
- Jak rozwiązywać konflikty w zespole, “zmuszając” pracowników do odpowiedzialnej postawy (algorytm działania w procesie mediacji).