Zarządzanie Pracownikami pokolenia Y
Psychologiczne aspekty zarządzania
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Nie sztuką jest jedynie pozyskać pracownika pokolenia Y do współpracy w Firmie. Sztuką jest go zjednać do swojej wizji, zaangażować do jej współtworzenia, rozumieć jak i umiejętnie motywować, nie oburzając się na jego "specyfikę". Wierzę, że to właśnie pokolenie Y i Z jest największym wyzwaniem dla managerów, którzy chcą budować w swoich zespołach angażujące i rozwojowe relacje.
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- Managerów pragnących bardziej efektywnie pozyskiwać do współpracy, wdrażać, utrzymywać w pracy i skutecznie zarządzać pracownikami „pokolenia Y”.
- Szefów współpracujących z zespołami millennialsów, szukających sposobów ograniczania swojego stresu oraz ryzyka wikłania się w trudne sytuacje z nimi.
- Managerów, którzy chcąc kształtować odpowiedzialne postawy u podwładnych „pokolenia Y”, gotowi są wziąć odpowiedzialność za rzetelne wywiązanie się ze swojej roli.
- Szefów szukających skutecznych metod docierania do motywacji millennialsów, wyzwalania i wykorzystywania ich kreatywności oraz zaangażowania.
- Szefów wywodzących się z grupy „pokolenia Y”, rozpoczynających swoją karierę zawodową w tej roli.
Warsztat obejmuje następującą tematykę:
- Specyfika podejścia do pracy pracowników z pokolenia X i Y
- Szanse i zagrożenia związane z różnymi stylami zarządzania oczyma millennialsów
- Trudne i destrukcyjne zachowania reprezentowane przez pracowników pokolenia Y
- Zasady konstruktywnego i efektywnego zarządzania pokoleniem Y
- Kluczowe kompetencje managerskie i modele działania, pożądane we współpracy z pracownikami pokolenia Y
W programie:
- Specyfika podejścia do pracy pracowników z pokolenia X i Y. Zdefiniowanie mocnych stron oraz zagrożeń związanych z ich mentalnością w kontekście współpracy i zarządzania nimi. Cechy pozytywne i ryzyka związane z tym pokoleniem oczami szefów.
- Zdefiniowanie trudnych i destrukcyjnych zachowań reprezentowanych przez pracowników pokolenia Y, które negatywnie oddziałują na biznes, współpracę oraz szefa.
- Szanse i zagrożenia związane z różnymi stylami zarządzania oczyma pokolenia Y.
- Zasady konstruktywnego i efektywnego zarządzania pokoleniem Y.
- Kluczowe kompetencje managerskie, pożądane we współpracy z pracownikami pokolenia Y.
- Definiowanie i komunikowanie ważnych dla szefa reguł współpracy z zespołem podwładnych pokolenia Y.
- Przekazywanie poleceń i komunikowanie niewygodnych decyzji, zwiększając szansę na zaangażowanie pracownika w ich realizację.
- Zawieranie kontraktów i umawianie się na konkretne scenariusze współpracy z pracownikami pokolenia Y.
- Udzielanie konstruktywnych informacji zwrotnych w kontekście realizowania oczekiwań, reguł szefa i sposobu wywiązywania się z codziennych obowiązków.
- Rozpoznawanie typów osobowości podwładnych i dostosowywanie przekazu na temat korzyści do indywidualnych preferencji pracowników.
- Budowanie puli możliwych sposobów doceniania i sankcjonowania podwładnych.
- Korygowanie zachowań naruszających obowiązujące reguły i normy we współpracy.
- Radzenie sobie z marudzeniem, narzekaniem i fochami podwładnych.
- Korygowanie postawy szefa w zespole, reprezentującego głównie interesy podwładnych, bez uwzględnienia interesów firmy i osób zarządzających.
- Reagowanie na postawy szantażu oraz negocjowanie wygodnych dla siebie rozwiązań/ustaleń praz pracowników kosztem interesów pracodawcy.