Zarządzanie zmianą
Psychologiczne aspekty zarządzania
- 1 warsztat
- Świadectwo ukończenia
Jak zachować autentyczność i autorytet w Zespole w obliczu ciągłych przemian, dbając jednocześnie o stan motywacji podwładnych. Praktyczne rozwiązania dostępne podczas warsztatu. Zapraszam!
Mikołaj Uzunow
Coach, CEO
Warsztat ten przeznaczony jest dla:
- Szefów pragnących zminimalizować ryzyko wysokiego stresu podwładnych oraz własnego w obliczu nieuchronnych zmian w organizacji.
- Managerów, chcących dbać o utrzymanie wysokiego poziomu motywacji oraz zrozumienia wśród podwładnych dla procesów zmian, które ich dotykają.
- Szefów chcących mieć swój udział w jak najbardziej „bezbolesnym” przeprowadzeniu koniecznych reform w sposobie pracy swoich zespołów.
- Osób, które w roli zarządzających są gotowe brać odpowiedzialność za firmowanie procesu zmian i pełnienie roli lidera w Organizacji.
Tematyka:
- Interesy szefa w procesie zmiany.
- Wizja do osiągnięcia w wyniku koniecznych przemian.
- Analiza niezbędnych zasobów i koniecznych do przeprowadzenia działań.
- Formy aktywności szefa wspierające podwładnych w obliczu zmiany.
- Komunikowanie się z podwładnymi językiem korzyści.
- Definiowanie i sposoby rozwiązywania problemów w kontekście wdrażanych zmian.
- Utrzymywanie motywacji podwładnych w obliczu zmiany.
- Sposoby aktywnego towarzyszenia podwładnym we wdrażaniu zmian.
W programie:
- Analiza SWAT procesu zmiany z punktu widzenia interesów przełożonego. Definiowanie własnych obszarów zagrożonych (i interesów) w obliczu zmiany oraz możliwych szans i potencjalnych korzyści z nią związanych (perspektywa szefa).
- Diagnozowanie niezbędnych zasobów po stronie szefa do skutecznego przeprowadzenia procesu zmiany oraz przygotowanie go do ewentualnych negocjacji z przełożonymi, aby zagwarantować ich uzyskanie.
- Diagnozowanie niezbędnych form aktywności przełożonego wspierających podwładnych w procesie wdrażania zmiany.
- Komunikowanie decyzji o zmianie wraz z uzasadnieniem i kontekstem biznesowo-firmowym.
- Definiowanie i czytelne komunikowanie intencji szefa, firmy towarzyszących zmianie.
- Komunikowanie możliwych celów związanych ze zmianą, przekładania poszczególnych celów na język korzyści pracowników.
- Diagnozowanie możliwych zagrożeń i źródeł oporów pracowników w obliczu zmiany.
- Definiowanie możliwych problemów wywoływanych przez zmianę.
- Diagnozowanie możliwych sposobów rozwiązywania powstałych w trakcie zmiany problemów.
- Definiowanie możliwych działań wspierających pracowników ze strony szefa w obliczu zmiany.
- Komunikowanie pożądanych przez szefa i niepożądanych reakcji i zachowań w obliczu zmiany.
- Sposoby aktywizowania pracowników do szukania pomysłów rozwiązań możliwych problemów związanych ze zmianą.
- Diagnozowanie indywidualnych motywatorów poszczególnych osób w zespole w obliczu zmiany oraz dostosowywanie do nich adekwatnych interwencji szefa.
- Definiowanie i komunikowanie granic akceptowalnych przez szefa reakcji i sposobów zachowań podwładnych w obliczu zmiany.
- Prace indywidualne uczestników bazujące na przykładach z życia zawodowego, od planowania komunikatu poprzez komunikowanie, rozpoznawanie źródeł oporu i adekwatne reagowanie na różne jego przejawy.
- Trenowanie poszczególnych form aktywności przełożonego wspierających podwładnych w procesie wdrażania zmiany.